reklama: depilacja laserowa Opole | kwas hialuronowy dermologic | koktajle do mezoterapii |

Elektrośmieci Szkło Papier Metale Baterie Niebezpieczne Bioodpady Samochodowe recykling - menu


Reklama:



Salon kosmetyczny Opole usuwanie zmarszczek opole koktajle do mezoterapii Szukasz dla suchej skóry i cery kremu nawilżającego? Sprawdź kwas hialuronowy dermologic. Jeśli masz suchą skórę wypróbuj krem do twarzy z kwasem hialuronowym. Nie ma nic lepszego dla nawilżenia Twojej skóry.

spływy kajakowe Mała Panew opolskie | kajaki Mała Panew

Cierpisz na brak włosów, przerzedzone włosy na głowie. Skorzystaj ze sposobu na włosy: mikropigmentacja skóry głowy Odwiedź miejsce, w którym znajdziesz rozwiązanie na problemy skóry głowy i włosów. mikropigmentacja głowy Klinika Włosa- to miejsce, gdzie twoje włosy odżyją. |
 

Szukaj:

Aktualności

Ankieta

Co, według Ciebie, oznacza pojęcie *zrównoważony rozwój*?



1213 odpowiedzi na pytanie
pozostałe ankiety
Serwis zbudowany dzięki wsparciu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Polacy zaniepokojeni stanem środowiska naturalnego


30 kwietnia 2010

W dziesiątej edycji badania European Trusted Brands 2010 sprawdzono w jakim stopniu niepokoi respondentów stan środowiska naturalnego. Okazało się, że Polacy w zdecydowanej większości martwią się zanieczyszczeniem naszej planety. Taką deklaracją nie różnimy się od innych Europejczyków, którzy równie często wskazywali wysoki wskaźnik zaniepokojenia tą tematyką.

Większość Polaków, bo aż 90% stara się oszczędzać energię. Równie często segregują odpady i unikają produktów, które nie są przyjazne dla środowiska. Jednocześnie chętnie płacą za produkty, które nie stanowią zagrożenia dla środowiska. Respondenci uważnie czytają etykiety, na których jest informacja, czy dane produkty są przyjazne dla środowiska. Na taki sposób dbania o środowisko wskazywali częściej single, a rzadziej osoby posiadające rodzinę i dzieci. 77% ankietowanych wprowadziło istotne zmiany w trybie życia, które pomagają chronić środowisko. Respondenci starają się ograniczać podróże samolotem, częściej też korzystają z transportu zbiorowego i wybierają produkty wytwarzane lokalnie. Gdy Polacy kupują samochód, przy jego wyborze biorą pod uwagę ważny według nich czynnik, jakim jest ekologia.

Polacy wykazują sporą dozę hipokryzji w deklaracjach dotyczących działań chroniących środowisko naturalne. To prawda, że coraz powszechniej oszczędzają energię. Głównym jednak powodem jest nie wzgląd na środowisko, lecz prosty rachunek ekonomiczny. Rodacy oszczędzają wszędzie tam gdzie mogą, a rosnąca w ostatnich latach drastycznie cena energii elektrycznej znakomicie do oszczędzania zachęca. - twierdzi prof. Janusz Czapiński.

W innych krajach europejskich wskazania dotyczące sposobu ochrony środowiska przed szkodliwymi czynnikami były podobne. Szczególnie zaniepokojeni jego stanem są Portugalczycy i Rosjanie. Respondenci z krajów objętych badaniem starają się, podobnie jak Polacy, oszczędzać energię w domu, a także segregują odpady. Węgrzy i Austriacy deklarują, że ograniczyli podróże samolotem, a Rumuni są skłonni płacić więcej z produkty przyjazne środowisku. Jednak to Polacy w porównaniu z innymi Europejczykami częściej sprawdzają etykiety i częściej deklarują chęć płacenia większych sum za produkty, które nie szkodzą środowisku. Ciekawostką jest, że zarówno w Polsce jak i w innych krajach europejskich respondenci nie wierzą w to, że wielkie przedsiębiorstwa pomagają chronić środowisko.

Zadaniem ankietowanych Polaków było również wskazanie marek o najlepszej reputacji pod względem ekologii. W tym roku dyplomami EKO uhonorowane zostały: Osram (marka sprzętu oświetleniowego), LOT (linie lotnicze), McDonald'sToyota (samochód), Amica (urządzenie AGD), PKO BP (bank), PKN Orlen (stacja benzynowa), VizirCif (środek czyszczący), Tesco (supermarket), Duracell (baterie), Energa (dostawca energii elektrycznej) i Praktiker (sklepy dla majsterkowiczów). (sieć fast food) (proszek do prania),

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader's Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands przyczynia się także do pogłębienia charakterystyki typowego Europejczyka. Pozwala na poznanie nastrojów społecznych mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze życie.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - dziesiąta już edycja badania - została przeprowadzona w 16 krajach europejskich. Kraje, które są objęte tegoroczną edycją to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja Węgry i Wielka Brytania. Wzięło w niej udział 32 163 respondentów.

Badanie realizowano metodą ankiety on-line i przy pomocy tradycyjnej poczty. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader's Digest. Jak co roku próba tak została dobrana, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

źródło: netPR (za gospodarka.gazeta.pl)