Reklama:
Salon kosmetyczny Opole usuwanie zmarszczek opole koktajle do mezoterapii Szukasz dla suchej skóry i cery kremu nawilżającego? Sprawdź kwas hialuronowy dermologic. Jeśli masz suchą skórę wypróbuj krem do twarzy z kwasem hialuronowym. Nie ma nic lepszego dla nawilżenia Twojej skóry.
spływy kajakowe Mała Panew opolskie | kajaki Mała Panew
Cierpisz na brak włosów, przerzedzone włosy na głowie. Skorzystaj ze sposobu na włosy: mikropigmentacja skóry głowy Odwiedź miejsce, w którym znajdziesz rozwiązanie na problemy skóry głowy i włosów. mikropigmentacja głowy Klinika Włosa- to miejsce, gdzie twoje włosy odżyją. |
Aktualności
- Wkładajmy więcej energii w OZE
- Odpadowa konferencja - online!
- Teatr z odpadów
- Śmieci w lesie
- Odpady do spalarni
- Wraki po europejsku
- Forum "Dobre praktyki w gospodarce odpadami"
- Konferencja podsumowująca projekt "EKON-u"
- Rozstrzygnięcie konkursu edukacyjnego dla szkół!
- Polska w obliczu pozwów KE
- Za śmieci do więzienia?
- Apel ekoobywatela
Ankieta
Co, według Ciebie, oznacza pojęcie *zrównoważony rozwój*?pozostałe ankiety
Podsumowanie wspólnej akcji firm Carlsberg i Tesco
W weekendowej EKO Akcji Szkła Segregacji firm Carlsberg Polska i TESCO wzięło aktywny, bezpośredni udział 15 tysięcy osób, które na miejsca akcji dostarczyły łącznie 50 ton szkła, odbierając w zamian około 20 tysięcy sadzonek i nasion. Patronat nad akcją obejmowała KOBA, Organizacja Odzysku. Celem tej wspólnej, weekendowej akcji Carlsberg Polska i TESCO było budowanie świadomości ekologicznej wśród konsumentów w obszarze segregacji opakowań szklanych i recyklingu.
W ubiegłą sobotę i niedzielę, 24 i 25 kwietnia w godzinach od 10.00 do 18.00 w wybranych sklepach TESCO w Krakowie, Szczecinie, Warszawie, Włocławku i Wrocławiu odbyła się zbiórka opakowań szklanych, takich jak butelki po piwie, słoiki. W zamian za przyniesienie - do specjalnie oznakowanego miejsca na parkingu sklepu - 5 opakowań szklanych, klienci otrzymywali sadzonki rośliny ogrodowej bądź doniczkowej i nasiona.
"Co roku organizujemy tego typu akcje, ale dzięki współpracy z firmą Carlsberg Polska ta pobiła wszystkie nasze dotychczasowe rekordy zarówno pod względem frekwencji, jak i zebranych ilości odpadów. To pokazuje, że wspólne działania edukacyjne są skuteczniejsze"– mówi Agnieszka Suszko, która zajmuje się działaniami w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, w TESCO Polska.
"Udział mieszkańców miast w Eko Akcji świadczy o ich dużej świadomości ekologicznej. Uczestnicy Eko Akcji przynosili przede wszystkim słoiki, jak również butelki po piwie. Czujemy powinność mówienia naszemu konsumentowi, co należy czynić z butelką po wypiciu trunku. Jedynym sprawdzonym sposobem na zmniejszenie problemów ekologicznych związanych z opakowaniami szklanymi jest ich recykling, który oszczędza zużycie energii i zapobiega składowaniu odpadów. Ta akcja potwierdziła, iż konsumenci, w tym nasi konsumenci piwa, są wrażliwi ekologicznie, a temat segregacji opakowań szklanych i recyklingu nie jest im obcy. Frekwencja podczas akcji wskazuje na bardzo duże potrzeby w zakresie selektywnej zbiórki odpadów" - mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
„Akcja zorganizowana przy współpracy Carlsberg Polska oraz TESCO przyniosła rezultaty, które pozytywnie zaskoczyły również naszą Organizację. Odzew społeczny był tak duży, że w punktach oddawania opakowań szklanych tworzyły się kolejki. Wskazuje to w sposób jednoznaczny, że Polacy chętnie segregują odpady, doskonale rozumiejąc istotę tego zagadnienia. Szczególnie jeżeli widzą, że Akcja jest sprawnie zorganizowana, a ich wysiłek symbolicznie wynagradzany, np. w postaci sadzonki” - mówi Zbigniew Skowronek, Dyrektor ds. Handlowych w KOBA, Organizacji Odzysku S.A.
źródło: informacja prasowa